MODLITBY KE KRISTU
MODLITBY KE KRISTU
Podle SJ není možné, je zakázáno se modlit k Ježíši Kristu. Uvedený text v překladu nového světa téměř násilně překrucuje Pán (kyrios) na Jehova. Jednoduchým uvedení několika textů můžeme dokázat, že překlad SJ je nesprávný a zavádějící pro neznalé, nebo začátečníky ve studiu Písma.
1. Modlitba ke Kristu po jeho nanebevstoupení:
(PNS) „A modlili se a řekli: „Ty, Jehovo,* který znáš srdce všech,+ označ, kterého z těchto dvou mužů jsi vyvolil, 25 aby zaujal místo této služby a apoštolátu…“
„Pane“ vyplývá z kontextu a potvrzuje znalost Krista lidského nitra a jeho výsadu vybrat si, vyvolit své učedníky. Vyvolil si svých 12 a pak apoštola Pavla. Proč se SJ za každou cenu snaží vzít Kristu výsadu vyvolení a předat jí Jehovovi při volbě učedníka místo Jidáše?
Sk. 1, 25 Pak se pomodlili a řekli: „Ty, Pane, který znáš srdce všech,
kai. proseuxa,menoi ei=pan\ su. ku,rie kardiognw/sta pa,ntwn(
ukaž, kterého z těchto dvou sis vyvolil, 25aby dostal místo v této službě a v apoštolství, od něhož se Juda odvrátil a odešel na své místo.“ 26Dali jim losy a los padl na Matěje; i byl volbou připojen k jedenácti apoštolům.
Jan 2, 24 Ježíš se jim však sám nesvěřoval, protože znal všechny 25a nepotřeboval, aby mu někdo vydal svědectví o člověku. Sám totiž věděl, co je v člověku.
Jan 6, 70 Ježíš jim odpověděl: „Nevyvolil jsem si vás Dvanáct?“
Sk. 1, 2…když skrze Ducha Svatého dal příkazy apoštolům, které si vyvolil.
Řím. 1, 4 evangelium o Ježíši Kristu, našem Pánu. 5Skrze něho jsme přijali milost a apoštolské poslání k poslušnosti víry pro jeho jméno mezi všemi národy
Sk. 9, 15 Pán mu řekl: „Jdi, neboť on je mou vyvolenou nádobou, aby přinesl mé jméno před národy i krále a syny Izraele.
2. Modlitba Štěpánova
Sk. 7, 59 „A kamenovali Štěpána, který vzýval Pána a říkal: „Pane Ježíši (ku,rie VIhsou/), přijmi mého ducha.“ 60Pak klesl na kolena a zvolal velikým hlasem: „Pane (ku,rie), nepočítej jim tento hřích.“ Když to řekl, zesnul“.
(PNS) „A dále na Štěpána vrhali kameny, když úpěnlivě prosil* a řekl: „Pane Ježíši, přijmi mého ducha.“+ 60 Potom poklekl na kolena a zvolal silným hlasem: „Jehovo,* nepočítej jim tento hřích!“+ A když to řekl, usnul [ve smrti].
I zde se SJ snaží zabránit modlitbě ke Kristu, alespoň v druhé části Štěpánovy modlitby. Podle jejich výkladu tato epizoda není vůbec modlitbou, protože Štěpán Ježíše viděl….
3. Pán Ježíš nás ujišťuje, že naše prosby vyslyší a naplní
„A začkoli budete prosit ve jménu mém, učiním to, aby oslaven byl Otec v Synu. Budete-li mne o něco prosit ve jménu mém, já to učiním.“ (Jan 14:14 EP)
„Až doposud jste o nic neprosili v mém jménu. Proste a dostanete.“ (Jan 16:24)
4. Apoštol Pavel prosil Krista
„Třikrát jsem kvůli tomu prosil Pána, aby to ode mě odešlo, ale řekl mi: ,Moje milost ti stačí. Má moc se plně projeví uprostřed slabosti.‘ Milerád se tedy budu chlubit svými slabostmi, aby na mně spočívala Kristova moc.“ (2. Kor. 12:8, 9 B21, podobně i PNS)
Apoštol Pavel prosil Krista o sílu neustále. Proto ji vždy obdržel: „Všecko mohu v Kristu, který mi dává sílu.“ (Fil. 4:13 EP)
- Pavel děkoval Kristu
„Děkuji tomu, který mi dal sílu, Kristu Ježíši, našemu Pánu, že mně uznal za hodného své důvěry, aby mi mohl svěřit tuto službu.“ (1. Tim. 1:12 Pe)
7. Vzývání Kristova jména – praxe všech prvotních křesťanů
„Ananiáš namítl: „Pane, slyšel jsem od mnoha lidí, kolik zla ten muž napáchal tvým svatým v Jeruzalémě. A teď má i zde od vrchních kněží pověření, aby spoutal všechny, kdo vzývají tvé jméno.“ (Sk. 9:14 B21, stejně i PNS)
„Církvi Boží, kteráž jest v Korintu, posvěceným v Kristu Ježíši, povolaným svatým, spolu se všechněmi, kteříž vzývají jméno našeho Pána Jezukrista na všelikém místě, i jejich i našem.“
- Kor. 1:2 KB, stejně i PNS)
„Každý, kdo bude vzývat jméno Páně, bude zachráněn.“ (Řím. 10:13 Pe)
Poznámka k Řím 10:13
Pavel zde cituje výrok z Joele 2:32 a přenáší jej na Krista. Tato skutečnost je nepřehlédnutelná, čteme-li následně po Řím. 10:13 také verš 14: „Jak ho však mohou vzývat, když v něho neuvěřili? A jak v něj mohou uvěřit, když o něm ještě neslyšeli?“ Anebo o několik veršů dříve: „Hle, kladu na Sionu
kámen úrazu. Kdo však v něj uvěří, nedojde hanby.“ (Řím. 9:33 Pe)
Je také dobré vědět, že ve všech třech shora uvedených textech je užito jednotně pro slovo „vzývat“ řecké slovo „ epikaleomai“. Tím je doloženo, že se jedná o slovo významově stejné, ať se týká vzývání novozákonního jména Kristus, či citace starozákonního textu o vzývání JHVH z Joele 2:32, přeneseného do epištoly Řím. 10:13.
Vše podtrhuje text ze Sk. 4:11,12 Pe: „On je ten kámen, který jste vy při stavbě vyhodili, ale z kterého se stal kámen úhlový.
V nikom jiném není spásy. Na celé zemi není lidem dáno žádné jiné jméno, skrze které bychom mohli dojít spásy.“ A znovu: „Každý zajisté, kdožkoli vzýval by jméno Páně, spasen bude.“ (Řím. 10:13 KB)
8. Osobní vztah s Kristem
„Všichni, které mi Otec dává, přijdou ke mně; a kdo ke mně přijde, toho nevyženu ven.“ (Jan 6:37 EP) Pán Ježíš nám dává záruku, že přijdeme-li k němu s našimi prosbami, bude se nám věnovat.
„Hle, stojím přede dveřmi a tluču; zaslechne li kdo můj hlas a otevře mi, vejdu k němu a budu sním večeřet a on se mnou.“ (Zj. 3:20 EP) Zjevně se jedná o vzájemné obecenství – viz dále.
9. Stejné společenství s „Otcem“ i „Synem“
„Co jsme tedy viděli a slyšeli, zvěstujeme i vám, abyste i vy měli s námi společenství. Naše společenství je totiž s Otcem i jeho Synem Ježíšem Kristem.“ (1. Jana 1:3 B21)
„Miluje-li mne kdo, bude zachovávat mé slovo, a můj Otec ho bude milovat, a přijdeme k němu a učiníme si u něho příbytek.“ (Jan 14:23 Pe) (Společenství s „Otcem“ i „Synem“).
„Žádný nepřichází k Otci než skrze mne.“ (Jan 14:6)
A naopak: „Nikdo ke mně nemůže přijít, pokud ho nepřitáhne můj Otec.“ (Jan 6:44)
10. Pavlova výzva k nepřetržitému vztahu s Kristem
„Kterýž umřel za nás, abychom buď že bdíme, buď že spíme spolu s ním živi byli.“ (1. Tes. 5:10 KB)
11. Kniha Zjevení
„A když ho vzal, čtyři živé bytosti i čtyřiadvacet starších padlo před Beránkem; každý měl harfu a zlaté misky plné kadidel, což jsou modlitby svatých. 9A zpívají novou píseň: „Jsi hoden vzít ten svitek a otevřít jeho pečeti, protože jsi byl zabit a svou krví jsi vykoupil Bohu lidi z každého kmene, jazyka, lidu a národu, 10a učinil jsi je králi a kněžími našemu Bohu; a budou kralovat na zemi.“ 11I uviděl jsem a uslyšel jsem hlas mnoha andělů okolo trůnu a těch živých bytostí a těch starších, jejich počet byl desetitisíce desetitisíců a tisíce tisíců, 12a říkali mocným hlasem: „Hoden jest Beránek, ten zabitý, přijmout tu moc a bohatství, moudrost, sílu a úctu, slávu a dobrořečení.“ 13A všechno stvoření, které je v nebi, na zemi, pod zemí i na moři, všechno, co je v nich, jsem slyšel volat: „Tomu, jenž sedí na trůnu, a Beránkovi dobrořečení, úcta, sláva i moc na věky věků!“ 14A ty čtyři živé bytosti říkaly: „Amen.“ A starší padli na tvář a poklonili se.“