JHVH = KRISTUS
KDO JE JEŽÍŠ?
Pro SJ je Ježíš Kristus duchovním tvorem - stvořením. Je nejvyšším andělem Michalem. Je dalším bohem, vedle Boha JHVH. Svým výkladem si organizace komplikuje své učení a je bez východiska. Jinými slovy tvrdí, že vyznává "dvojbožství", kde existuje Všemohoucí Bůh, neboli hlavní Bůh a bůh menší - Kristus. I pohané vyznávali mnohé bohy. Základem pravé křesťanské víry je Kristus jako Logos. "Na počátku bylo slovo a to bylo u Boha a Logos bylo Bůh." (Jan 1, 1) Ne božské (muselo by být použito přídavné jméno "theoi" a to tam není), jak se snaží dokazovat SJ a překládat ve svých Písmech, ani ne bohem s malým b. Neplatí zde ani filozofie určitého členu, protože například v J. 1, 18, již člen není použit u Neviditelného Boha a je určen s velkým "B". V řeckém textu v obou případech je použito stejné písmeno "theos" - Bůh. Takže svědkové nemají žádný argument, proč přeložili v PNS Logos - Bůh s malým "b". Jen z toho důvodu, aby jim to souhlasilo s jejich manipulací, že Kristus Bohem nemůže být, jelikož byl stvořen. V tomto kontextu mají neřešitelný problém. Totiž JHVH stvořil všechno skrze Logos - Krista. Mimo něho nestvořil nic, co existuje.Měli by tedy dát odpověď na otázku: "Jak Bůh a skrze co stvořil Logos - Krista?" Když nic bez něho nebylo stvořeno. V něm byl život, byl v náručí, nebo "na lůně Otcově. Bůh nebude sdílet svojí slávu, své božství s žádným tvorem, ani andělem, jelikož to je neslučitelné s jeho atributy, charakterem a podstatou. Jako důkaz tomuto tvrzení a falešnému učení SJ uvádíme několik desítek citátů ze ST, které hovoří o JHVH a v NZ explicitně ukazují na Krista. Není jiná alternativa, jakože: "Já a Otec jsme jedno. Otec je ve mě a já v Otci...." Je jisté, že toto téma je pro organizaci SJ nepřekonatelné a působí v jejich myšlení a srdcích nesouhlas s Písmem, nevraživost, nenávist vůči křesťanům a nakonec nutnou změnu tématu rozhovoru, nebo útok a útěk...Tohle jsou mé osobní zkušenosti s mnoha rozhovorů. Reakce SJ jsou ne toto téma téměř identické. Jsou "naprogramováni" proti božství Krista, proti jeho slávě, moci, což dokázali na 237 místech v textu NZ ve svém PNS. Toto jednání je téměř identické s jednáním Farizejů, kteří chtěli Krista kamenovat, protože Boha nazýval svým Otcem a činil sebe rovným Bohu. Ježíš se nebránil a přijal tuto výtku, jako pravdivou. Navíc ji potvrdil vyjádřením, že je jedno s Otcem, dokonce Otec je v něm a on je v Otci.
Četné tituly a atributy Jehovy v hebrejských Písmech se v křesťanských řeckých Písmech přímo týkají Ježíše.
- Jehova zná “všechny věci.” (1.Jan 3:20; Žalm 147:5) Ježíš zná “všechny věci.” (Jan 16:30)
- Jehova je jediným, jenž zná srdce všech lidí. (1.Královská 8:39; Jeremjáš 17:9-10) Ježíš zná srdce všech lidí. (Jan 2:24-25; Zjev. 2:18, 23)
- Jehova nás posvěcuje. (Exodus 31:13) Ježíš nás posvěcuje. (Hebrejcům 10:10)
- Jehova je naším pokojem. (Soudci 6:23) Ježíš je naším pokojem. (Efezanům 2:14)
- Jehova je naší spravedlností. (Jeremjáš 23:6) Ježíš je naší spravedlností. ( 1.Korinťanům 1:30)
- Jehova nás uzdravuje. (Exodus 15:26) Ježíš nás uzdravuje. (Skutky 9:34)
- Jehova Bůh v nás přebývá. (2.Korinťanům 6:16) Ježíš je v nás. (Římanům 8:10)2.
- Jehova je dárce života, který nedovolí, aby byl Jeho lid “uchvácen” z Jeho ruky. (Deuteronomy 32:39) Ježíš je dárce života, který nedovolí, aby byl Jeho lid “uchvácen” z jeho ruky. (Jan 10:28)
- Jehovův hlas je “jako hlas ohromných vod.” (Ezekiel 43:2) Ježíšův “hlas byl jako zvuk mnoha vod.” (Zjevení 1:15)
- Jehova je všudypřítomný. (Přísloví 15:3; Jeremjáš 23:24; 1.Král. 8:27) Ježíš je všudypřítomný. (Jan 1:48; Matouš 18:20; 28:20)
- Jehova se nemění. (Malachiáš 3:6) Ježíš se nemění. (Hebrejcům 13:8)3.
- Jehova je jediný Bůh, kterému máme “sloužit.”(2.Král. 17:35) Ježíši máme sloužit. (Kol. 3:24)
- Jehova je jediný Bůh, který má být “uctíván.” (Exodus 34:14) Ježíši se dostává stejné pocty a “uctívání” jako Otci. (Jan 5:23; Zjevení 5:11-14 srovnej se Zjev. 4:10-11)4. Žádný anděl nemůže být “uctíván.” (Zjevení 22:8-9)
- Pán Jehova je oddělený jako svatý (Izajáš 8:12b-13) Ježíš jakožto Jehova je oddělený jako svatý. (1.Petr 3:14b-15a) 5.
- Jehovova sláva není dána nikomu jinému. (Izajáš 42:8) Ježíš sdílí Jehovovu slávu. (Jan. 17:5)
- Boží jméno je Jehova (nebo Jahve–JHVH). (Izajáš 42:8) Ježíš má Jehovovo jméno (Jan 17:11; Jan 16:14-15)
- Jehova je jediný Bůh zmiňovaný v modlitbě. (Exodus 23:13) Křesťané se mají modlit k Ježíši.
(Jan 14:14)6.
- Vzývání Jehovy (Joel 2:32) je totéž jako vzývání Ježíše. (Skutky 2:21; Římanům 10:9-13) 7.
- “Pravý Bůh” Jehova je nazván “věčným životem.” (1.Jan 5:20) Ježíš je nazván “věčným životem.”
(1.Jan 1:2) - Jehova je “mocný Bůh.” (Jeremjáš 32:17-18; Izajáš 10:20-21) Ježíš je “mocný Bůh” (Izajáš 9:6), jenž je “Všemohoucí.” (Zjevení 1:7-8) 8. EXISTUJE POUZE JEDEN BŮH. (1.Timoteus 1:17; Izajáš 44:8)
- Jehova je “věčným světlem.” (Žalm 27:1; Izajáš 60:19-20) Ježíš je světlem lidí a věčným světlem budoucího města. (Jan 1:4-9; Zjevení 21:23)
- Jehova je “ten první a poslední.” (Izajáš 44:6; 48:12) Ježíš je “ten první a poslední.”
(Zjevení 1:17-18; 22:12-13, 20) - Jehova je “Alfa a Omega.” (Zjevení 1:8; Zjevení 21:6-7) Ježíš je “Alfa a Omega.” (Zjevení 22:12-13, 20)
- Jehovův titul je “ten Svatý.” (Izajáš 47:4) Ježíš je “ten Svatý.” (Skutky 3:14; Jan 6:69)
- Jehova je “úhelným kamenem” Izraele. (Izajáš 8:13-15) Ježíš je “úhelným kamenem” Izraele. (1.Petr 2:6-8)
- Jan Křtitel měl připravit cestu pro Jehovu. (Izajáš 40:3) Tím Jehovou, který přišel, byl Ježíš.
(Marek 1:1-4; Jan 1:6-7, 23) - Jehova je ten, koho “probodli.” (Zecharjáš 12:10)9. Ježíš je tím probodnutým Jehovou. (Jan 19:34; Zjevení 1:7-8)
- Ten Jehova, který byl prodán za 30 stříbrných (Zecharjáš 11:13), je Ježíš. (Matouš 27:2-6)
- Jehova je Pánem živlů. (Žalm 89:8-9) Ježíš je Pánem živlů. (Matouš 8:26-27; Jan 2:7-9)
- Jehova je veliký Soudce, který dává život, komu chce,a oplácí každému “podle” jeho “skutků.” (Žalm 98:9; Deuteronomy 32:39; Jeremjáš 17:9-10) Ježíš je jediný soudce, který dává život, komu chce, a oplácí každému “podle” jeho “skutků.” (Jan 5:21-22; Zjevení 2:18, 23)
- Jehova je jediný, kdo může odpouštět hříchy. (Marek 2:7; Daniel 9:9) Ježíš odpouští hříchy. (Marek 2:10-11; Lukáš 24:46-47)
- Jehova je velký “pastýř”, který vede svůj lid k “pramenům vody života.” (Žalm 23:1-2; Zjevení 21:6-7) Ježíš jako “pastýř” svého lidu, vede svůj lid k “pramenům vody života.” (Jan 10:11-18; Zjevení 7:17) EXISTUJE POUZE JEDEN PASTÝŘ —Jan 10:16.
- Jehova je “Pán Pánů.” (Deuteronomy 10:17) Ježíš je “Pán Pánů.” (Zjevení 17:14; 19:16) Otec je Pánem všeho. (Matouš 11:25; Skutky 17:24) Ježíš je “Pánem všeho.” (Skutky 10:36) EXISTUJE POUZE JEDEN PÁN. (Juda 4)
- Jehova je Spasitel. (Izajáš 45:21-22) Ježíš je Spasitel. (Titus 2:13; 2.Petr 1:1) EXISTUJE POUZE JEDEN SPASITEL. (Izajáš 43:11)
- Jehova stvořil vesmír. (Žalm 102:25-27) Ježíš stvořil vesmír. (Jan 1:3; Kolosanům 1:15-19;10. Hebrejcům 1:10-12)11. EXISTUJE POUZE JEDEN STVOŘITEL. (Izajáš 44:24)
- Izajáš viděl Jehovu. (Izajáš 6:1-5) Tím Jehovou, kterého viděl Izajáš, byl Ježíš. (Jan 12:41)
Mohlo by se stát, že by Jehova dal Ježíši všechny tyto vlastnosti, a proto by byl Ježíš “nižším Bohem” pod Jehovou? Ne! Neboť Jehova prohlašuje:
“Neboť já jsem Bůh a není jiný Bůh ani nikdo jako já.”–Izajáš 46:9
“Jste moji svědkové…Přede mnou nebyl vytvořen Bůh a po mně nadále nebyl žádný.…kromě mne není zachránce.”—Izajáš 43:10-11