CO BUDE S NAŠÍ ZEMI?
Ne kde, ale s kým?
První problém, který je potřeba zdůraznit je ten, že ve skutečnosti není až tak primární, kde budou lidé prožívat věčnost, ale s kým. Ti, kteří uvěřili v Krista, získali život věčný slouží Pánu Bohu, tak vědí, co to znamená žít s ním v úzkém vztahu. A touží po něm. „A to je to svědectví: Bůh nám dal věčný život a ten život je v jeho Synu. 12Kdo má Syna, má život; kdo nemá Syna Božího, ten život nemá….“ (1. Jan 5, 11)
Mnozí křesťané se připravují a těší se na setkání s Otcem a Synem. Zdá se, že SJ nemají tušení, co to znamená mít již nyní věčný život a žít v jeho přítomností. Proto jim na tom nezáleží, tak samozřejmě odmítají život s Ním na věčnosti.
Kdo bude žít na zemi? Proč ji Jehova stvořil?
Pro člověka a proto, aby lidé zde žili, ale jen jednou („A jako je lidem uloženo jednou zemřít a potom bude soud…“ Žid. 9, 27). Každý máme jednu příležitost a pak odcházíme. Země plní již tisíciletí své poslání a žily zde miliardy lidí. Proč bychom měli znova žít na stejné zemi? Proto je náš život na zemi docela zodpovědný. Není to až tak důležité, co se nám líbí, co chceme my, ale co chce Bůh. Naše země spěje k zániku.
Východní náboženství hlásají, že si to můžeme více krát zopakovat. Podle Písma nikoliv.
Duchovní život, ne fyzický, materiální
Život po smrti, nebo po vytržení církve bude duchovní, ne tělesný, jak to učí SJ, „neboť viditelné věci jsou dočasné, neviditelné však věčné“ (2. Kor. 4, 18). Hezké obrázky ráje na titulních stranách SV jsou zavádějící. Vše je v kategoriích materiálních, stejně jako důraz na dům, nebo zahradu, na kterou se těší.
Zároveň je dobré připomenout, že „Kdo se nenarodí znova, neuvidí Boží království vůbec, ani se do něho nedostane“, jak to uvedl Ježíš Nikodémovi. (Jan 3)
Tisícileté království na zemi?
Křesťané nejsou zcela jednotní v této záležitosti. Jedni chápou Milénium doslovně. Satan bude paralyzován a nakonec propuštěn na krátký čas…..
Někteří připouští, že to je symbolický obraz Církve, kde již nyní se stávají nepřátelé přáteli, panuje pokoj, smíření…
Osobně se kloním k prvnímu názoru, že po 2. příchodu Krista, po „Velkém soužení“ založí království pokoje, podle knihy Zjevení. Tam ale budou přebývat lidé, kteří nebudou vytrženi s Církví, nebo se teprve narodí, budou mít taky jen jednu šanci.
Jsme přesvědčeni, že Kristova Církev, neboli nevěsta bude přebývat s Kristem a Otcem v nebi. Před tím bude vytržena ze země:
„My živí, kteří jsme tu ponecháni do příchodu Pána, jistě nepředejdeme ty, kteří zesnuli, 16protože za zvuku přikazujícího zvolání, hlasu archanděla a Boží polnice sám Pán sestoupí z nebe a mrtví v Kristu vstanou nejdříve. 17Potom my živí, kteří tu budeme ponecháni, budeme spolu s nimi uchváceni v oblacích do vzduchu k setkání s Pánem. A tak už navždy budeme s Pánem. 18Proto se těmito slovy navzájem povzbuzujte.“ (1. Tes. 4, 15). Je třeba přiznat, že toto učení vyžaduje více prostoru.
Učení o tom, že již lidé nepůjdou do nebe
Rutherford „zavřel“ SJ nebe a poslal je na zem. Podobně, jak to učili Farizejové: „Běda vám, učitelé Zákona a farizeové, pokrytci, protože zavíráte království Nebes před lidmi; sami totiž nevstupujete, a těm, kdo by chtěli vstoupit, vstoupit nedovolujete“ (Mat. 23, 13)
"Ve 30 - tých létech 20.století začalo být patrné, že počet SJ brzy překročí číslo 144 000, a proto tehdejší prezident J.F.Rutherford na sjezdu SJ konaném v roce 1935 ve Washingtonu vyhlásil nauku o dvou třídách – o třídě pomazaných s nebeskou nadějí, která také přijímá symboly na památné slavnosti a jejíž počet je omezen, a o druhé třídě s nadějí pozemskou". (Svědkové Jehovovi - Hlasatelé Božího Království. New York: Watchtower Bible and Tract Society; 1993)......
"Pak se bratr Franz zeptal, zda je zapotřebí shromáždit ještě více členů ostatku. „Ne, už nikdo nebude přidán!“ řekl. „Tato potřeba skončila už v letech 1931–1935! Už nikdo nebude k této skupině přidán. Co tedy těch několik osob, které se k ostatku nedávno připojily a které přijímají symboly při Památné slavnosti? Pokud jsou z ostatku, pak slouží jako náhrada! Nejsou tedy přidáni k řadám pomazaných, ale nahrazují ty pomazané, kteří snad odpadli.“ (Náš poklad v hliněných nádobách. Strážná věž. 1.února 1999;120(3):14-19.)
"Nadále však samozřejmě docházelo k tomu, že se k této skupině nově hlásili lidé, kteří se narodili dlouho po roce 1935. Strážná věž se snažila jejich postoj různými způsoby zlehčit a vyvíjela tlak, aby od svého přesvědčení ustoupili. Například tak, že o takových lidech bylo naznačováno, že jsou duševně nemocní, anebo že jsou pyšní a chtějí se vyvyšovat. ('Znovu se narodit' - Podíl člověka a podíl Boží. Strážná věž. 1.března 1982;103:13-15.)
Je to můj názor, ale myslím si, že právě kvůli tomu, jak SJ byli vedeni a vyučováni, nikdo ani nepřipouští jinou variantu, než tu Rutherfordovou z 30 – tých let minulého století.
SJ necítí potřebu být s Jehovou a Ježíšem v nebi. Argument SJ, že se jim do nebe nechce, a co by tam měli dělat neobstojí, pokud biblická slova bereme vážně. Každý chce být se svým otcem, kterého miluje. Touží po milované a milující osobě.
V souvislostí s prvními lidmi je dobré si všimnout, že Adam měl přímý osobní kontakt s Bohem, který k němu přicházel s „denním vánkem a mluvil s ním“. O to jde. O osobní společenství s Bohem. To nám připravil zčástí na zemi skrze působení Ducha Božího, ale pak na věky v nebeském království. Tam budou i patriarchové SZ (Mat. 8, 11)
Dosavadní Země ani nebesa nebudou trvat věčně:
2. Petr. 2, 7 „Týmž slovem jsou udržována nynější nebesa a země, dokud nebudou zničena ohněm; Bůh je ponechal jen do dne soudu a záhuby bezbožných lidí. 10 Den Páně přijde jako přichází zloděj. Tehdy nebesa s rachotem zaniknou, vesmír se žárem roztaví a země se všemi lidskými činy bude postavena před soud. 11 Když tedy se toto vše rozplyne, jak svatě a zbožně musíte žít vy, 12 kteří dychtivě očekáváte příchod Božího dne! V něm se nebesa roztaví v ohni a živly se rozpustí žárem. 13 Podle jeho slibu čekáme nové nebe a novou zemi, ve kterých přebývá spravedlnost“.
Hebr. 1, 10 „Ty, Pane, jsi na počátku založil zemi, i nebesa jsou dílem tvých rukou. 11 Ona pominou, ty však zůstáváš; nebesa zvetšejí jako oděv, 12 svineš je jako plášť a jako šat se změní, ty však jsi stále týž a tvá léta nikdy neustanou“.
'Žalm 102, 26 „Dávno jsi založil zemi, i nebesa jsou dílo tvých rukou. 27 Ta zaniknou, a ty budeš trvat, všechno zvetší jako roucho, vyměníš je jako šat a vše se změní“.
Církev Kristova, bude v nebi s Kristem
Jan 17, 2 „Neprosím však jen za ně, ale i za ty, kteří skrze jejich slovo ve mne uvěří; 24 Otče, chci, aby také ti, které jsi mi dal, byli se mnou tam, kde jsem já; ať hledí na mou slávu, kterou jsi mi dal, neboť jsi mě miloval již před založením světa.
Jan 14, 2 „V domě mého Otce je mnoho příbytků; kdyby tomu tak nebylo, řekl bych vám to. Jdu, abych vám připravil místo. 3 A odejdu-li, abych vám připravil místo, opět přijdu a vezmu vás k sobě, abyste i vy byli, kde jsem já.“
Fil 3, 20 „My však máme občanství v nebesích, odkud očekáváme i Spasitele, Pána Ježíše Krista. 21 On promění tělo naší poníženosti v podobu těla své slávy silou, kterou je mocen všecko si podmanit.“
Mat. 5, 12 „Radujte se a jásejte, protože máte hojnou odměnu v nebesích; stejně pronásledovali i proroky, kteří byli před vámi.“
2. Kor. 5, 1 „Víme přece, že bude-li stan našeho pozemského života stržen, čeká nás příbytek od Boha, věčný dům v nebesích, který nebyl zbudován rukama. 8 V této důvěře chceme raději odejít z těla a být už doma u Pána.“
Ef. 2, 4 „Ale Bůh, bohatý v milosrdenství, z velké lásky, jíž si nás zamiloval, 5 probudil nás k životu spolu s Kristem, když jsme byli mrtvi pro své hříchy. Milostí jste spaseni! 6 Spolu s ním nás vzkřísil a spolu s ním uvedl na nebeský trůn v Kristu Ježíši.“
Kol. 3, 1 „Protože jste byli vzkříšeni s Kristem, hledejte to, co je nad vámi, kde Kristus sedí na pravici Boží. 2 K tomu směřujte, a ne k pozemským věcem. 3 Zemřeli jste a váš život je skryt spolu s Kristem v Bohu. 4 Ale až se ukáže Kristus, váš život, tehdy i vy se s ním ukážete v slávě.
1.Peter 1: 4 Dědictví nehynoucí, neposkvrněné a nevadnoucí je připraveno pro vás v nebesích 5 a Boží moc vás skrze víru střeží ke spasení, které bude odhaleno v posledním čase.
1.Tes. 3, 15 „My živí, kteří se dočkáme příchodu Páně, zesnulé nepředejdeme. 16 Zazní povel, hlas archanděla a zvuk Boží polnice, sám Pán sestoupí z nebe, a ti, kdo zemřeli v Kristu, vstanou nejdříve; 17 potom my živí, kteří se toho dočkáme, budeme spolu s nimi uchváceni v oblacích vzhůru vstříc Pánu. A pak už navždy budeme s Pánem.“
Zj. 7, 9 Potom jsem viděl, hle, tak veliký zástup, že by ho nikdo nedokázal sečíst, ze všech ras, kmenů, národů a jazyků, jak stojí před trůnem a před tváří Beránkovou, oblečeni v bílé roucho, palmové ratolesti v rukou. 10 A volali velikým hlasem: "Díky Spasiteli, Bohu našemu, sedícímu na trůnu, a Beránkovi." 11 A všichni andělé se postavili kolem trůnu, kolem starců i těch čtyř bytostí a padli před trůnem tváří k zemi, 12 klaněli se Bohu a volali: "Amen! Dobrořečení i sláva a moudrost, díky a čest i moc a síla Bohu našemu na věky věků. Amen!" 13 Jeden z těch starců na mne promluvil: "Kdo jsou a odkud přišli ti v bílém rouchu?" 14 Řekl jsem: "Pane můj, ty to víš!" A on mi řekl: "To jsou ti, kteří přišli z velikého soužení (ze země) a vyprali svá roucha a vybílili je v krvi Beránkově. 15 Proto jsou před trůnem Božím a slouží mu v jeho chrámě dnem i nocí; a ten, který sedí na trůnu, bude jim záštitou. 16 Již nebudou hladovět ani žíznit, ani slunce nebo jiný žár jim neublíží, 17 neboť Beránek, který je před trůnem, je bude pást a povede je k pramenům vod života. A Bůh jim setře každou slzu s očí."
Zj. 19, 1 „Potom jsem slyšel mocný hlas jakoby obrovského zástupu na nebi.“