PAMÁTNÁ SLAVNOST SJ 2020
V tomto týdnu jsem poprvé slyšel kázání v souvislostí s "Památnou slavností" SJ na JW.ORG. Byl jsem velmi překvapen. Výborné předání zvěsti. Řečník je velmi decentní, milý usměvavý, s darem vyučování. Mluvil logicky, jednoduše, aktuálně. Je určitě jeden z nejlepších, je dobře připraven a vyškolen. Mohl by někomu z nás být i příkladem solidní kazatelské práce. Je zřejmé, že když lidé, kteří nejsou seznámení s Písmem, mají problémy, hledají odpovědi na osobní otázky a nikde jinde nenalézají odpověď, když uslyší tohoto pána promlouvat, tak jsou osloveni, přidají se, budou studovat Písmo a třeba i zůstanou mezi Svědky.
Byly řešeny 4 základní otázky: Význam Kristovy krve, na koho se vztahuje, kdo bude v nebi, jaký to má význam pro nás. Hledal jsem dnes záznam tohoto kázání, ale již jsem ho nenašel. Tak se pokusím zpaměti některé myšlenky uvést.
První věc, která mně zasáhla: „Mít přímý podíl (přijímat symboly) mají jen Kristovi učedníci, kteří jsou ve smlouvě s Kristem. To se netýká nás, my jsme pozorovateli. Jako na svatbě. Jsme jen svatebními hosty, kteří se radují s ženichem a nevěstou."
Další jednoznačné vyjádření zaznělo ohledně těch, kteří budou v nebi. Znělo to jako slovo samého Ježíše, jaksi automaticky, "že v nebi bude jenom skupina 144 000. To jsou ti, kteří se zrodili znova – nově narození. Podle Jan 3, 4 „Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo znovu, nemůže spatřit Boží království. “ …“Ježíš odpověděl: „Amen, amen, pravím tobě, nenarodí-li se kdo z vody a Ducha, nemůže vstoupit do Božího království. „
Poslední důraz, který zaslouží pozornost, že je Boží vůli, abychom žili na zemi věčně. Velmi explicitně zaznělo, že „pokud někdo z vás nemá dům, nebo bydlení, můžete ho mít. Pokud Vám někdo zemřel, setkáte se s ním na nové zemi. Budeme žít tak dlouho, jak ty staré stromy…. Vše bude skvělé pro ty, kteří jsou přáteli Jehovovi."
Zdá se, že je dobré, bez emocí se podívat opravdu do Písma, co k tomu říká.
- Otázka na SJ je jednoduchá. Citujte, prosím jediný verš, ve kterém Ježíš, nebo apoštolové napsali, že v nebi bude jen 144 000. Apoštol Jan viděl tuto skupinu ve svém vidění, ale viděl zároveň spoustu dalších osob a postav, před trůnem Beránkovým (4 postavy zvířat, 24 starších, velký zástup ze všech pokolení, národů a jazyků a zástupy andělů). Ti všichni stáli společně PŘED TRŮNEM. Nic více, ani méně. Jinými slovy v nebi.
- Klidně si můžeme všimnout, že ti, kteří se nenarodili do Božího království, nejen do něho nevejdou, ale ho ani neuvidí. Ježíš v rozhovoru s Nikodémem neřeší otázku nebe, ale účasti v Božím království, věčného života, života s Bohem. Jsou to synonyma. Pokud to platí, tak SJ, kteří se přiznávají, že se nenarodili znovu, nejsou ve smlouvě s Kristem, nemají Božího Ducha a dokonce se posmívají těm nově narozeným. Jak mohou vstoupit do Božího království, jak ho mohou vidět? Vždyť sami tak často citují slova, že tento svět bude Božím královstvím, oni ho zvěstují.
- Ježíš o nebi mluvil několikrát v jiných citacích Písma a apoštolové potvrzovali, to, že věřící v Ježíše Krista budou s ním v nebi.
Jan 14 1„Ať se vaše srdce nechvěje. Věříte v Boha, věřte i ve mne. V domě mého Otce jsou mnohé příbytky. Kdyby nebyly, řekl bych vám to. Neboť vám jdu připravit místo. A odejdu-li a připravím vám místo, opět přijdu a vezmu vás k sobě, abyste i vy byli tam, kde jsem já.
1.Tes. 4, 15 "My živí, kteří jsme tu ponecháni do příchodu Pána, jistě nepředejdeme ty, kteří zesnuli, protože za zvuku přikazujícího zvolání, hlasu archanděla a Boží polnice sám Pán sestoupí z nebe a mrtví v Kristu vstanou nejdříve. Potom my živí, kteří tu budeme ponecháni, budeme spolu s nimi uchváceni v oblacích do vzduchu k setkání s Pánem. A tak už navždy budeme s Pánem. Proto se těmito slovy navzájem povzbuzujte.“
Učedníci Kristovi, až při jeho příchodu budou vzati, aby byli s ním, tam, kde je On – v nebi. Tam je mnoho příbytků, nejen 144 000.
SJ si sami „zavřeli nebeskou bránu. V roce 1935 Rutherford prohlásil, že již „nikdo do nebe nevejde“ (Głosiciele Królestwa Bożego s. 84). „Načež nastalo ticho a pak se ozvaly ovace a jásot“
Ne Ježíš, ani Písmo, ale 2. prezident organizace SJ uzavřel svým ovečkám nebe. To je ohromující. Stejně tak jednali Farizeové: „do Božího království nevcházeli a navíc zabraňovali těm, kteří chtěli vejít“ (Mat. 23)
- Zaslíbení posluchačům, že si budou budovat pěkné domy, obdělávat zahrady a žít dlouho, jako stromy, je vytržené z kontextu. To se běžně ozývá v rozhovorech se Svědky. Kdo by to nechtěl? Jenže to je zavádějící. Copak je cílem Božího království, mít na zemi materiální věci a užívat si, nebo žít s Pánem Bohem a Ježíšem Kristem ve společenství na věky, vysvobozeni z hříchů, ve službě, oslavě a v jeho slávě? Přece to, co je viditelné je časné, ale neviditelné, duchovní je věčné. Tak jak to vyjádřila jedna svědkyně přede mnou, že: „Jsem moc ráda, že Kristus a Jehova budou v nebi a já si tady budu žít a užívat na zemi….“ Tak o co teda ve skutečnosti jde? Je to pouhý materialismus a touha upokojit své zemské představy a mít se dobře, nezávisle na Pánu Bohu?
Rád bych ještě uvedl k diskusi otázku šťastných rodin na věčné zemi, jak to vidíme vykresleno a vybarveno ve SV. Ježíš to kdysi vysvětlil, že na věčnosti se již nebudou ženit, ani vdávat….
- Nakonec ještě ta jejich radost, kterou prožívají při sledování chleba a vína. Protože nikdy jim nebylo dáno, ani povoleno „stolovat“ s Kristem opravdově. Tak, jak to řekl: „Jezte a pijte všichni. Toto jest mé tělo a moje krev.“ Rozlomil chléb a podával i víno. K čemu je normální chléb? K jídlu. Proč bychom měli péci nejlepší chléb a jen se dívat na něho? Obdivovat, podávat dalším a nejíst. Časem bychom zemřeli. Stejně tak Památná večeře podle Písma i podle logického uvažování nemá žádný význam. Jen když jíme a pijeme duchovně, v případě Večeře i fysicky. Tak jak řekl Kristus a ukázal nám to názorně.
Jan 6, 51 „Já jsem ten živý chléb, který sestoupil z nebe. Kdo jí z tohoto chleba, bude žít na věčnost. A chléb, který já dám za život světa, je mé tělo.“ Židé se hádali mezi sebou a říkali: „Jak nám tento člověk může dát k jídlu své tělo?“ Ježíš jim tedy řekl: „Amen, amen, pravím vám, nebudete-li jíst tělo Syna člověka a nebudete-li pít jeho krev, nebudete mít v sobě život. Kdo jí mé tělo a pije mou krev, má život věčný a já ho vzkřísím v poslední den. Neboť mé tělo je pravý pokrm a má krev je pravý nápoj. Kdo jí mé tělo a pije mou krev, zůstává ve mně a já v něm. Jako mne poslal živý Otec a já žiji skrze Otce, tak i ten, kdo mne jí, bude žít skrze mne. Toto je ten chléb, který sestoupil z nebe; ne jako vaši otcové jedli manu, a zemřeli. Kdo jí tento chléb, bude žít na věčnost. “ Toto řekl, když vyučoval v synagoze v Kafarnaum. Mnozí z jeho učedníků, když to uslyšeli, řekli: „To je tvrdá řeč. Kdo to může poslouchat?“ Ježíš v sobě věděl, že jeho učedníci na to reptají, a řekl jim: „To vás pohoršuje?
Zrovna dnes jsme s milióny křesťanů na zemi prožívali Večeři Páně. Ve svých rodinách u stolů. Jako první křesťané jsme „lámali chléb“ a pili víno. Prožívali jsme velikou radost a vděčnost. Ježíš nás vykoupil, očistil od hříchů, narodili jsme se znova, naplnil nás svým Duchem, jsme s ním ve smlouvě. Máme život věčný a vzkřísí nás v poslední den. Zůstáváme v Něm a on v nás. Tuto radost a požehnání si dopřáváme několikrát do roka. Zatím doma, až bude možnost, tak v modlitebně. Stojí to za to.
Co nám mohou nabídnout SJ? Pěkné domy a zahrady a život dlouhý, jako život stromů? Nejistotu, strach, nenávist v případě odloučení, rozbité vztahy….?
Mluvčí na JW.ORG působil velmi mile a decentně. Jsem přesvědčen, že neříkal pravdu. Nemohl jinak. Je determinován silnou organizací, je v moci SV….