Různé
20. 2. 2018
- Je zřejmé, že jste ovlivněn učením SJ, jak jste mi to avizoval poprvé. Takže vycházíme z různých předpokladů a mé studium je samozřejmě zaměřeno na rozhovor o našem a Vašem učení. To je normální, že dva lidé mají téměř ve všech tématech víry opačné názory. Proto vedeme rozhovor. Jsem za to vděčný. „Když mají dva lidé na něco úplně stejný názor, tak jeden z nich je zbytečný.“
- Osobně vycházím z předpokladu, že Písmo je dostačující, pro spasení, pro vyučování, pro život časný i věčný. Že nám ukazuje především Pána Boha a Pána Ježíše Krista, abychom ho poznali a následovali (Jan 17, 3). Písmo dokážeme číst a studovat bez pomocí jiné literatury, jiných osob, pod vedením Ducha svatého, který nás bezprostředně uvádí do všeliké pravdy. Literatura, komentáře, jiní lidé mohou být pomocí, pokud nestojí na stejné úrovní, nebo nad Písmem. Písmo musí být určující vše.
- Pro své studium většinou používám řecký a méně hebrejský text Písma (který je běžně používán biblisty pro různé překlady). Pak porovnávám jiné překlady Biblí mezi sebou s původními texty. Věřím tomu, že Bible vykládá „sama sebe“. Modlím se při čtení o moudrost a Boží vedení. Mám radost, když nahlédnu do lidských komentářů a třeba zjistím, že jsem přišel na něco, co již tam přede mnou napsali jiní lidé. Pokud je v literatuře něco sporné s Písmem, snažím se to probádat a korigovat myšlenky autorů i své vlastní duchem Písma.
- Myslím, že jsem od svého dětství, kdy bádám Písmo do mých šedesáti dvou let, nebyl zklamán tímto postupem. Samozřejmě někdy jsem tápal, nechápal, ale časem mi Pán Bůh otevíral oči, a moje radost byla upřímná. Mnohý věcem i dnes stále nerozumím…
- Pokud píšete o rozcestích a bludných učeních, tak si dovolím poznamenat, že mnohé církve existují již daleko dříve, než např. NS SV. To znamená, že SJ se odklonili od určité křesťanské cesty, otázkou zůstává, zda se přiblížili, nebo odklonili od živého Boha a od Písma. Možná, že pokud budeme upřímní, tak náš dialog, pokud bude pokračovat, nám pomůže odhalit jak daleko je moje, nebo Vaše cesta od pravdy Písma. Ano mnohé církve i naše potřebuje prožívat „reformaci“ – obnovu, návrat pod autoritu Slova Božího. Daří se nám to více, někdy méně. Snažíme se více poslouchat Boha, než lidí, nebo nějakou organizaci? Apoštol Pavel to napsal několikrát, že se nechce líbit lidem, ale Bohu. Apoštolové neposlouchali lidi, ale Pána Boha.
- To že existuje mnoho církví je dobré. Je to výrazem rozličnosti, obdarování, krásy Božího lidu. Je v tom svoboda, kterou nám dává Duch svatý. Můžeme některým věcem rozumět rozličným způsobem, protože jsme lidé myslící, různí. Pokud jsme jednotní s Kristem v Duchu svatém na zásadních věcech, máme se rádi, tak různorodost slouží k oslavě jeho jména a k požehnání společnosti, ve které žijeme. Bůh je tvůrcem rozličných, někdy protichůdných věcí, barvitosti, nápaditosti, kreativity, darů….Jako v přírodě, tak i v církvi.
- Všiml jsem si Vaší poznámky, že jsou důležitější věci, než to, kam má být umístěno Boží jméno. Tak se mně zdá, že právě pro SJ to je téměř nejdůležitější problém, že museli až 237 x měnit „Kýrios“ na Jehova. Po celých téměř 19 století řecký text byl více méně stabilní, až na dílčí změny, nebo malé úpravy. Písmo bylo v 19. a 20 století podrobeno takové palbě kritiky a zkoumání textu, jako žádná jiná kniha. Nepodařilo se to ani liberálním teologům, ani ateistům, aby rozcupovali biblický text a zaseli do srdcí křesťanů nedůvěru. Zdá se, že až SJ svým přístupem k řeckému textu a předpojatostí, narušili základy Božího Slova docela radikálně. Bez odborného, kvalitního zkoumání, což potvrzuje PNS. Myslím, že některá fakta jsem Vám mohl citlivě napsat v minulé poště. Budu rád, když budete moci alespoň na některá zareagovat.
- Když používáte termín – „mlácení prázdné slámy“, tak se začínám trochu obávat. Ten pojem jsem již zaslechl několikrát při rozhovorech se SJ. Když jsme narazili na docela problém ve výkladu Písma, tak svědkové začali najednou mluvit o mlácení slámy, nebo o slovíčkaření a vzápětí ukončili rozhovor, někteří dokonce utekli, nebo křičeli. Je mi to líto a věřím, že jste moudrý a vstřícný člověk, který si rád vyslechne jiný pohled, jste otevřený a dokážete dokonce vést konstruktivní rozhovor. Velmi si Vás za to vážím. Samozřejmě respektuji možné obavy a strach vyplývající z dialogu s nesvědkem. Mohu Vás ujistit, že jsem nikdy nebyl SJ a materiál, který jsem zpracoval, není od „odpadlíků od SJ“, ale využíval jsem především Písmo, rozum, srdce i osobní víru v moc a autoritu Božího slova.
POZNÁMKY O KRISTU
- Pokud otevíráte otázku „Trojice“ máte pravdu v tom, že tento pojem v Písmu neexistuje. Možná byste nemusel vysvětlovat, jak je toto učení chápáno, když nemáte ponětí, jak se v církvích vyučuje (nikdy jako „tříosobní trojice v jedné osobě“. To je popletený a falešný pojem, který nemusíte používat, samozřejmě můžete…)
- Odkud to víte, že Ježíš má počátek (třeba Jan 1, 1 hovoří o tom, že na počátku již byl Logos. Před počátkem neexistoval čas, ani prostor. Existovala jen věčnost. „Ježíš je od věků, dnes, až na věky tentýž (Hebr. 13)
- Potřeboval bych pochopit Vaše porozumění, jak Ježíš může být stejné Božské podstaty a zároveň být stvořen, jako anděl ? (více v Příloze)
- Dokázal byste najít biblické texty o tom, že Ježíš = Michal? Mnohokrát jsem je se SJ na ulici hledal, ale marně. Možná je máte?
- Zdá se mi, že učení SJ naopak degraduje Stvořitele, který si musí vyvolit stvořenou bytost, aby mohl stvořit svět skrze ní.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář