POLEMIKA
ODPOVĚĎ NA POSLEDNÍ DOPIS
- Hodně jste mně zklamal touto Vaší odpovědí. Napsal jsem Vám moje porozumění Písmu na téma, proč jsme tady, se spoustou biblických citátů i s některými důležitými, možná i životně důležitými otázkami. Sám to oceňujete, že mé porozumění tvoří „ucelený důkaz“. Tak o co jde? To je dobře, nebo špatně? Neodpověděl jste mi ani na jedinou mojí otázku. Pokud bych byl jaksi normálním pisatelem, tak jsem se na to psaní mohl „vykašlat“. Asi nejsem normálním pisatelem, tak se ptám v sobě samém, zda p. Tomkovi vůbec záleží na této diskusi, nebo on na mně „kašle“? Nebo zda vůbec čte ty moje texty? Pokud Vás mé otázky nezajímají, tak mi to alespoň prosím naznačte. Píšete mi, že na svojí otázku si budete muset odpovědět sám. Nemusíte. Čtěte prosím pozorně a odpověď je, díky textům, které jsem Vám již poslal podruhé, zřetelná a docela explicitní. Je pravda, že právě k pochopení potřebujeme pomoc a moc Božího Ducha, který je autorem Písma. A jak jsem již dokázal pochopit, tak SJ Ducha svatého nemají a to je ten největší problém.
- Co je pro mně úplně šokující, je to, že se mi snažíte dokázat správnost Vašeho chápání bez jediného biblického citátu. Pokud jste mi kdysi napsal o nebezpečí mlácení prázdné slámy, tak toto je ukázka z Vaší strany. I má i Vaše slova jsou mlácením slámy, pokud nejsou založena na Písmu. Na konkrétních citátech Božího slova. To je právě nejvíc překvapivé na SJ, že se dušují, jak dokazují pravdu Písma, ale bez Písma. Při tom neustále útočíte na křesťanstvo, jak bloudí, jak falešně vykládá Písmo. Ale to ho vykládá poctivě po celé 2 tisíce roků. Nemusí při tom mnohokrát měnit ani Bibli, ani základní porozumění své víry, jak to dělají neustále SJ. Je to z mé strany možná pro Vás drsné, ale věřte mi, že za tuto dobu, kdy se snažím se SJ hovořit mnohokrát, jsem se přesvědčil, že v mnoha oblastech bloudí, protože především staví ne na Písmu, ale na učení SV. Sám jste mi to potvrdil, že Vám nezáleží na tom biblicky myslet, nebo si dát práci odpovědět na otázku Písmem, ale používáte nějaké argumenty, které s biblickými nemají nic společného. Je mi to moc líto, že to takto musím napsat.
- „Co říká Bible o původním Božím záměru s lidmi před pádem Adama? Mělo lidstvo žít na zemi jako na podnoži Božího trůnu věčným životem, jak to Bůh původně zamýšlel a slíbil? Nebo bylo jeho původním záměrem, aby člověk žil věčným životem v nebi s Bohem a pracně vybudovanou zemi už tudíž ani potřebovat nebude, protože konečným cílem lidstva je nebe a od svého původního záměru ustoupil?“
Žalm 99, 5Vyvyšujte Hospodina, našeho Boha, klaňte se u podnože jeho nohou -- on je svatý! 6Mojžíš
Mat. 5, 35 ….ani při zemi, protože je to podnoža jeho nohou; ani při Jeruzalému, protože je to město velikého Krále
1.Paral. 28, 2 Měl jsem na srdci postavit dům odpočinutí pro truhlu Hospodinovy smlouvy, pro podnož nohou našeho Boha
Sk. 7, 49 Nebe je mým trůnem, země podnoží mých nohou. Jaký dům mi vystavíte, praví Pán, nebo jaké bude místo mého spočinutí?
Tyto 4 texty Písma hovoří o podnoží Božích nohou. Ale nedokazují, že lidé budou žít navěky na zemi. Kontext hovoří spíše o uctívání Boha ve svatyni. Ano země je podnožím jeho nohou, ale neříká, že lidé budou na věky žít u podnoží jeho nohou. Myslím, že jsem napsal zřetelně v minulém příspěvku, o velikém zástupu, který nebude žít u podnoží Božích nohou, ale je před trůnem v nebi společně se144 000 a jinými bytostmi.
Ukažte mi, kde je v těchto textech uveden fakt věčného života na zemi?
O konečném cíli života v nebi jsem Vám minule uvedl asi 15 citátů, které nemůžete vyvrátit. Prosím, zastavte se alespoň jednou u nich a přemýšlejte o kom je opravdu řeč.
Přece se pokusím jednoznačně odpovědět na tu otázku, kterou mi připomínáte: „Co bylo před Adamem a jeho pádem do hříchů?“ Těch textů je docela málo, ale apoštol Pavel, který měl vhled do věci tajemných, nám popisuje, co bylo Božím záměrem?
Ef. 1, „On si nás v něm vybral před založením světa, abychom byli svatí a bez poskvrny před jeho tváří v lásce, 5když nás podle zalíbení své vůle předurčil sobě k synovství skrze Ježíše Krista 6ke chvále slávy jeho milosti, kterou nás obdařil ve svém milovaném Synu. 7V něm máme vykoupení skrze jeho krev -- odpuštění našich provinění podle bohatství jeho milosti, Tu uplatnil v Kristu, když jej vzkřísil z mrtvých a posadil po své pravici v nebesích, 21vysoko nad každou vládu i autoritu i mocnost i panstvo a nad každé jméno, které je jmenováno nejenom v tomto věku, ale i v budoucím. 22A všechno podřídil pod jeho nohy a dal ho za hlavu nade vším církvi, 23která je jeho tělem, plností toho, jenž všechno ve všem naplňuje.“
Ano, bylo Božím záměrem, aby člověk žil věčným životem s ním, s Kristem na věky věků. Tzn.: že bude žít tam, kde je on, v jeho blízkosti, v jeho slávě.
Už jsem Vám dříve citoval několikrát jeho slova z J. 14, že „jdu, abych vám připravil místo v nebi. A když to udělám, přijdu pro vás, abyste kde jsem já, byli i vy se mnou“. Ne na jeho podnoží na zemi, ale v nebi, v jeho slávě s ním, na věky. Ne do roku 1935. Ale až do jeho 2. příchodu na tento svět, tzn. stále je otevřeno nebe, ať se to SJ líbí, nebo ne. Díky Bohu, že oni o tom nerozhodují, ale nebeský Otec a Pán Ježíš Kristus. Je veliká škoda a ztráta, že si sami pro sebe zavřelinebe. Podobají se Farizeům, kterým Ježíš řekl: „Běda vám, učitelé Zákona a farizeové, pokrytci, protože zavíráte království Nebes před lidmi; sami totiž nevstupujete, a těm, kdo by chtěli vstoupit, vstoupit nedovolujete.“ Je mi líto, že to takto musím napsat.
„Tento druhý tábor dospěl na základě studia Bible od základu, „odspodu“ k víře, že člověk je předurčen k životu pouze na zemi …“
Buďte tak laskav a napište mi jako důkaz pár citátu z Písma, které potvrzují Vaše domněnky, že: „člověk je předurčen k životu pouze na zemi….
Píšete, „že se věci stanou v době, ve které nyní žijeme“. Jak to víte tak jistě, že se to již nyní stane. Bylo to již mnohokrát, že SJ takto tvrdili, že se to stane (1914, 1925, 1935, 1975…pak určitě do konce XX stol.). Nic z toho, co bylo předpověděno se zatím nesplnilo. Proč bych Vám měl věřit, že se to stane v naší době?
Má poslední poznámka dnes, se týká Vašeho zdůraznění, že Vaši lidé se dobrovolně rozhodli ke spolupráci s Jehovou….
Otázka se nabízí sama: „Proč tedy nemůže SJ dobrovolně i odejít? Pokud může a odejde, proč je ostrakizován, proč se všichni od něho odvrátí i jeho rodina?
Myslíte si, že jiní křesťané nespolupracují dobrovolně s Bohem a Ježíšem? Dokonce mohou klidně odejít a zůstat se svými přáteli i rodinou v kontaktu.
Myslím, že když pokaždé hodnotíte negativně jiné křesťany, tak jste ve velmi špatné pozici. Ježíš pověděl, že: „Kdo soudí jiné, bude stejným soudem sám odsouzen“. Při tom nemáte žádné informace, ani zkušenosti s jinými církvemi, když se nemůžete s nikým stýkat, ani číst jejich literaturu. To zavání totalitními praktikami a proto je mi SJ opravdu líto.